Bilder med ny kamera

I tisdags bestämde jag mig för att köpa en egen kamera och idag passade jag på att ta några bilder på tomten. Annars är det just nu lite ångestfyllt eftersom Maja packar och räknar ner till USA resan, drygt en vecka kvar suck...  Iallafall har hon påbörjat en blogg där hon kommer att skriva om sin vistelse i det stora landet http://majaunander.blogg.se, se länk i menyn.

Härligt väder har det varit idag säkert skönt för dem som fortfarande har semester, men måste säga att det går förvånadsvärt bra att jobba.

Så här ser gräset ut idag innan Anders klippte det. Växer enormt och är tätt och grönt.



Efter klippningen: såg man inte ränderna efter gräsklipparhjulen skulle man kunna tro det var oklippt. Detta är det gräs som såddes 7 juni.Tala om växtkraft!



Bild på mitt nya krukförråd. Anders tyckte att mina krukor tog för stor plats i verktygsförrådet så han byggde ett krukförråd på utsidan. I den öppna delen ska det bli arbetsbänk och öppna hyllor.



Uhusen är målade i samma färg som huset, det vita ska målas en gång till.



För första året odlar jag äggplantor i mitt växthus en har blivit riktigt stor och är snart dags att skörda. Tänker göra en god moussaka, mums!




Gurkorna kom i jorden lite sent så de har inte hunnit växa sig så frodiga, men några gurkor har jag skördat. Vad skönt det är att slippa köpa de är ju så mycket godare om man odlat dem själv.
I år har jag valt att inte ha så mycket i växthuset eftersom det ´varit så mycket annat att pyssla med så därför hade jag space överoch lät min morbror inhysa sina gurkor, tyvärr har dem fått bladmögel så just nu håller jag på och försöker rädda dem, så är det någon som har bra överlevnadstips för gurkplantor med bladmögel kommentera gärna här på bloggen.


Kommentarer
Postat av: Maja

måste säga att det är rätt kass uppdatering i den här bloggen ;)

2009-08-27 @ 03:37:11
URL: http://majaunander.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!

2009-08-28 @ 06:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0