Blivande bastuhuset flyttat!

Så var vi hemma igen efter vår mini semester i Stockholm.  Det blev lite hektiskt innn vi åkte i onsdags. Först kom kranbilen, en jättebil med 8 hjul! Dem skulle ju skicka en liten kran... Men som tur var gick allt bra, lilla huset flyttades till sin nya plats. När det var klart kom Peter från Köket och visade elektrikern vart han skulle dra elen för köket. Efter att allt gått bra kändes det som vi kunde koppla av när vi sedan åkte bort några dagar.

Sedan vi kom hem har vi börjat göra iordning "batsuhuset" nya fönster och en altandörr är insatt och panel har satts upp igen. Taket är också på gång, råsponten är bytt  och imorgon ska Anders lägga underlagspapp och sedan är det väl dax att köpa takplåt. Vi är sugen på att få göra klart inne i huset så vi har möjlighet att övernatta om vi skulle vilja. Får se om vi hinner med att gör iordning huset under veckan, Anders har ju semester så kanske... Själv har jag fortsatt mitt kall att dra upp tistlar! Tar dem aldrig slut och envisa är dem kommer upp nya på områden där jag dragit upp redan, visserligen inte lika många som tidigare men ändå..... Kampen mellan mig och tistlarna fortsätter!!!!

Lite bilder från det stora lyftet...
Kranbilen hade 8 hjul .....






Hubert hjälper till så att remmarna hamnar rätt



På väg upp



Anders hjälper till att justera läget



Snart på plats



Huset på plats, dax för fasad och takrenovering..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0