Uppdatering av läget

Nu är alla innertak uppsatta och väggarna gipsade, smygar och fönsterbrädor är också på plats i nästan alla rum. Tyvärr var 4 fönsterbänkar trasiga så vi får vänta på nya men de kommer tillsammans med slutsändningen 18 augusti.
Just nu håller vi eller rättare sagt Anders på att spackla och jag lovar det är en hel del.....
Vi har börjat välja tapeter vardagsrum och Majas rum är klart sedan har vi bestämt oss för väv i lilla taoletten och i tvättstugan. Nu väntar vi på att vvs killen ska komma och koppla in pannan så vi kan fuktmäta plattan om en vecka när golvleverensen kommer.

På tomten frodas ogräset och mitt försök att utrota tistlarna har gått ganska bra visserligen är det några som försöker komma upp på nytt men jag ger mig inte ....Hoppas nu att traktorn kommer tillbaka och gräver avloppet och planerar ut resten av tomten.

Samtidigt som vi försöker jobba så mycket som möjligt vid bygget är det stressigt här på hemmaplan. Vi ska flytta ut före 1/9 då nya ägaren tar över. Flyttlådor står lite överallt och man får kryssa sig fram. Vi siktar på att flytta ut före skolstarten så vi har två veckor på oss. Eftersom huset inte hinner bli klart kommer vi att bo i mina föräldrars sommarstuga.

Lite nya bilder från hur bastuhuset blev, nytt tak, nya fönster, lite bättringsmålat, imorgon om det är fint väder ska jag måla klart utsidan




Ett litet pentry



Myshörna



Det saknas lister inne i huset....



Här ska det bli bastu och dusch så småningom



Inne i huset så här är läget i köket



Köksfönster



Från hallen



Vardagsrum mot hall och kök



Vardagsrum, inte färdiggipsat eftersom vi väntar på ett fönster som ska sättas in, kommer v. 34.



Vardagsrum igen



Allrum



Från allrum mot badrum och sovrum



Del av större sovrummet



och igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0